بررسی شهریه‌های‌ دانشگاهی در مجلس
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

خسروی مطرح کرد:                     

بررسی شهریه‌های‌ دانشگاهی در کمیسیون آموزش مجلس

( 12 تیر 1391 )

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی اعمال افزایش ۱۵ درصدی شهریه‌های دانشگاهی و ساماندهی این شهریه‌ها توسط وزارت علوم در این کمیسیون خبر داد.
 

ابوالقاسم‌ خسروی سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ساماندهی شهریه‌های دانشگاهی، تصریح کرد: باید نرخ شهریه‌ها ثابت باشد؛ البته در برخی موارد افزایش نرخ آن گریز ناپذیر است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا کنون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم درباره شهریه‌ها و میزان دریافتی آن از دانشجویان بحث و تبادل نظری نشده اما قطعا پیگیر این مساله خواهیم بود.

وی با تاکید بر تسهیل پرداخت شهریه‌های سنگین برای دانشجویان، افزود: برخی از دانشجویان که در مقطع فوق لیسانس و دکتری درس می‌خوانند؛ توانایی پرداخت این میزان شهریه را ندارند که باید شرایطی برای جلب رضایت آنها فراهم شود.

این نماینده مجلس نهم با مد نظر قرار دادن شرایط اقتصادی و توانایی مالی دانشجویان کشور بیان کرد: همچنین شرایط اقتصادی کشور و نرخ تورم نیز فشار بیشتری به دانشجویان و خانواده‌های آنها وارد می‌کنند زیرا با مشکلات اخیر، این دانشجویان توان پرداخت شهریه‌های بالا را ندارند.

خسروی سهل‌آبادی گفت: قطعا در اسرع وقت، ساماندهی شهریه دانشگاهی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونین وی به بحث گذاشته خواهد شد.

اعمال ۱۵ درصدی افزایش شهریه‌ها

بر پایه تصمیمات جدید وزارت علوم ۱۵ درصد افزایش در شهریه‌ها اعمال شده است؛ ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم با اشاره به جزئیات افزایش شهریه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها به ویژه در دانشگاه‌های شهریه پرداز، از افزایش شهریه در مقطع کارشناسی ارشد نوبت شبانه دانشگاه های دولتی خبر داد و گفت: به‌طور کلی برای دانشگاه‌های غیردولتی غیرانتفاعی و پیام نور همچنین نوبت شبانه دانشگاه‌های دولتی که در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرند به یک توافق کلی رسیده‌ایم؛ اما در خصوص شبانه‌های مقطع ارشد می‌توان این‌طور اعلام کرد که ١۵ درصد افزایش در شهریه‌ها اعمال شده است.

وی همچنین درباره جزئیات افزایش شهریه در موسسات غیردولتی غیرانتفاعی اعلام کرد که این افزایش بر اساس رتبه بندی این موسسات صورت گرفته و با تصویب هیأت امنای موسسات، افزایش شهریه صورت می‌گیرد./

 





ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 368
بازدید کل : 110107
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت